Четирите най-големи пролетни предизвикателства пред колоездачите и как да ги преодолеем

Досущ като мечки, събуждащи се от зимен сън, ние, велосипедистите, преживяваме същия преход през пролетта. Зимният период е труден за нас, защото карането на колело по това време е силно ограничено. Това може да доведе до намалена физическа активност и загуба на тренинг.Пролетта поставя началото на нов колоездачен сезон и обичайно е изпълнена с дълги дни, прекарани в колоездене.

Освен, че ни раздвижват и ободряват обаче, пролетните преходи ни карат да се справяме с редица проблеми: алергии или неочаквани, но пък  обилни дъждове.

Не позволявайте на тези пречки да ви демотивират, а помислете как бързо и ефективно да се справите с тях. Ето няколко съвета и от нас:

 

Да се справим с алергиите

 Не казваме, че алергиите са за пренебрегване, но можем да се конфронтираме с тях с помощта на безопасни средства, които да намалят симптомите им.

 На първо място – трябва да сте наясно какво причинява алергията. Дали са спорите на мухъла във влажните гористи местности, полените от дърветата или пък алергията е предизвикана от самото физическо натоварване? Можете да си направите тестове при алерголог. Тогава ще знаете какви условия обострят симптомите ви и така ще си спестите много мъка.

Ако знаете какво точно отприщва алергична реакция, ще бъдете по-добре подготвени. Ако симптомите ви не са твърде сериозни, можете превантивно да вземете антихистамини под формата на хапчета. Хубаво е да го направите час-два преди да отидете да карате.

 

 

 

 

Да оцелеем в сезона на валежите

Докато пролетта предлага перфектните атмосферни условия за колоездене – нито прекалено горещо, нито прекалено студено, тя си има един особен специалитет – валежите. И то непредвидените валежи. Дори и да сте се информирали за прогнозата за времето в момента, в който излизате, възможно е дъждът да ви хване на километри от дома ви. Тук отново е важно да сте подготвени – преди да се окажете в не особено благоприятна ситуация. Поставете телефона си  във водоустойчив кейс, за да не се повреди от водата. Вземете си леко водоустойчиво яке, уверете се, че предните и задните ви фарове са добре заредени, а за да си осигурите допълнителна топлина – вземете в раницата си колоездачни шапка и ръкавици.

Веднъж щом ви завали, бъдете внимателни за разсеяни водачи на автомобили, в дъжда може и да не ви видят. Можете и малко да спихнете гумите си, за да имате по-добро сцепление и да не се хлъзгате по мокрия асфалт. Щом се приберете – погрижете се за велосипеда си, за да предотвратите възможни нежелани повреди от водата.

 

Колелото  е „излязло от форма”

Независимо е било закачено на велотренажор или е зимувало в мазето – задължително го проверете преди да започнете с пролетните тренировки навън.

Сменете гумите, смажете веригата, проверете спирачките и се уверете, че всички болтове са завити здраво. А можете да го оставите на специалист, който да го провери вместо вас.

 

Да изградим издържливостта си безопасно

Не е като да дойде пролетта и всички да разполагаме с 20 свободни часа, които да прекараме в загряващи тренировки с нисък интензитет. Вместо това можем да ги заменим с 90-минутни темпови карания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *