Най-лошите и глупави колоездачни правила,останали в миналото

Колоезденето има свои правила, които определят как трябва да караме колело. Тези правила са предавани от поколение на поколение и имат за цел да ни направят по-бързи, да ни накарат да се чувстваме максимално удобно и да направят колоезденето максимално безопасно занимание.

Оказва се обаче, че някои от правилата, следвани някога, днес звучат абсурдно, дори смешно. Като, например, носенето на зелево листо под каската, за да се охлаждаме. Други пък изискват по-задълбочени познания и трудно могат да бъдат оборени. Като необходимото базово разстояние за тренировка – полезно ли е или е загуба на време?

Дискомфортът от седалката

Тогава: Хората са борили натъртванията с помощта на сурова пържола, която поставяли в шортите си (това е било решението на проблема по време на Tour de France през 30-те).

Днес: Нанасяне на специални кремове.

Експертно мнение: Съществува риск от инфекция ако седите върху сурово месо. Най-малкото – ще се изцапате и ще ви е неприятно. Триенето причинява повече вреди от липсата на възглавничка когато карате – именно то причинява сухота и дискомфорт. Кремовете са най-ефикасни в борбата с този проблем, защото служат като лубрикант и кожата не се раздразва.

 

Да предпазим главата си от прегряване

Тогава: Накиснете зелево листо във вода за през нощта, на следващия ден го носете под каската си. Поне така са постъпвали колоездачите, участващи в шестдневни преходи в началото на 20-ти век.

Днес: Има каски със специален дизайн, който не позволява прегряване.

Експертно мнение: Веднъж щом изсъхне, зелевото листо ще попречи на въздуха в каската да циркулира и дори ще насърчи прегряването. Модерните каски оптимизират въздушния поток, преминаващ през тях, а това помага на потта да се изпарява бързо.

 

Базовите тренировки

Тогава: Нужно е полагането на солидни основи от тренировъчно каране на лесен терен преди колоездача да се впусне в по-големи предизвикателства: като интервали, изкачване на хълмове и бързо каране в група.

 Днес: Можете да получите същата подготовка от по-усилени и по-кратки тренировки, последвани от период на възстановяване.

 Експертно мнение: Интервалните тренировки с голям интензитет са много полезни за атлетите и генерират съществено тренировъчно напрежение, стига периодите на възстановяване да са достатъчни.

 

Бръсненето

 Тогава: Не се бръснете в деня преди колоездачния преход, защото зарастването на микро нараняванията и израстването на космите ще ви коства ценна енергия. (правило, следвано от белгийските колоездачи в началото на 20-ти век)

 Днес: Бръснете се колкото се може по-непосредствено преди да се отправите на колоездачен преход.

 Експертно мнение: Космите ще израстват с една и съща скорост, независимо от това кога точно сте се избръснали. И освен ако не сте сменяли самобръсначката си месеци наред, то няма да има никакви сериозни порязвания, заради които да се тревожите как ще зараснат.

 

„Гориво” преди да тръгнете на колоездачен преход

 

Тогава: Малко ром с мляко, със сурово яйце, разбито в него. (Колоезденето през 1874: Учебник за начинаещи колоездачи)

 Днес: Смути, съдържащо много въглехидрати и хранителни вещества

Експертно мнение: По правило въглехидратите са основната съставка на храната, приемана приема преди колоездене, тъй като са основен източник на енергия за организма и подобряват представянето. Мазнините и протеините следва да представляват по-малка част от храненето.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *